Iedere dag worden de gevonden voorwerpen verzameld uit onze bussen en treinen. Vervolgens worden ze ingeschreven en geregistreerd en kun je je verloren voorwerpen op iLost terugzoeken.
Let op! Wij registreren geen OV-chipkaarten, waardepapieren, diploma's en bankpassen. Deze worden naar de instantie van uitgifte verzonden.
Voorwerp gevonden
Wanneer je verloren voorwerp in de lijst staat, klik dan op de knop ‘Ik wil dit voorwerp claimen’. Je hoeft dan alleen nog aan te tonen dat het van jou is door enkele kenmerken te omschrijven die niet zichtbaar zijn op de foto, zoals bijvoorbeeld
- de inhoud van een tas
- een beschadiging op een telefoon
- de screensaver van laptop of telefoon
- in welke lijn het is verloren
- of je hebt de aankoopbon van het voorwerp
Let op: het is van belang dat je het hele online proces doorloopt om jezelf als eigenaar kenbaar te maken. Daarna kun je een afspraak maken om je voorwerp op te halen bij de Qbuzz Servicewinkel.
Aansprakelijkheid
Je bent als reiziger tijdens het reizen in de bussen en trams van Qbuzz zelf verantwoordelijk voor je eigendommen. Pas na officiële registratie van het voorwerp is Qbuzz aansprakelijk en verantwoordelijk voor het gevonden voorwerp.
Wil je compensatie voor de waarde van een verloren voorwerp claimen bij Qbuzz? Dan moet je kunnen aantonen dat dit voorwerp in het bezit van Qbuzz is geweest en niet door een andere passagier is meegenomen. Daarnaast moet je een bewijs van aanschaf of eigenaarschap van het verloren voorwerp kunnen overdragen. Alleen dan is Qbuzz aansprakelijk en zal vergoeding plaatsvinden op basis van de dagwaarde van het verloren voorwerp.